Doorgaan naar hoofdcontent

Tom, Thomas, Tienke


Dacht ik tot een paar jaar geleden bij Hawaii nog gewoon aan Magnum P.I. en Glenn Medeiros, tegenwoordig denk ik als ik Hawaii hoor altijd aan Tienke. Mijn zusje.
(Maar ik was toch opgegroeid als enig kind? Ja, dat is zo. Tienke is mijn halfzus. En dat weet ik pas sinds 1996, toen ik, pakweg, 25 was. Maar we kennen elkaar al sinds onze kindertijd. En hoe dat allemaal zit vertel ik vast nooit. Want ik zou niet weten hoe ik dat in een logvat moet gieten.)


Mijn zusje woont dus actually op (in?) Hawaii, met man en dochtertje Aisha van anderhalf. Hoe cool is dat! Ik krijg dus regelmatig dit soort filmpjes toegemaild:

O, sh** dat werkt niet. Probeer het even te visualiseren:
Palmbomen. Een rokende vulkaan in de verte. Op het strand een blote meisjesbaby die een zandkasteel bouwt. Surfers in de branding. Op de achtergrond een walvis die tientallen meters uit het water omhoogkomt en met een enorme plons weer onder het oppervlak verdwijnt.

En dan word ik heel jaloers. En ga meteen mijn geld tellen. Tegen beter weten in, want naar Hawaii vliegen is duur! En het leven op Hawaii is duur! En nou kan ik natuurlijk wel alleen gaan, maar dat is weer net niet de bedoeling. Want ik wil heel graag mijn kleine en enige nichtje van dichtbij bekijken en aanraken, maar ik wil ook dat Tienke mijn kinderen kan zien. En ik wil met mijn hele gezin onder de palmbomen aan het strand zitten. Op Hawaii. Met de camera. Zodat we zelf ook van die filmpjes kunnen maken. Die ik dan wel echt kan laten zien hier.

Dus als u nou nog een goed doel zoekt, reageer dan even, dan geef ik mijn bankrekeningnummer.