Doorgaan naar hoofdcontent

2009 e.v.

Dit Nieuwjaar is in meerdere opzichten een ander Nieuwjaar dan voorgaande 'Nieuwjaren'. Heel anders dan vorig jaar, toen ik zwanger was en mijn goede voornemens vooral te maken hadden met het op de wereld zetten van een gezond kindje. (Wat gelukt is. Nog maar eens Hoera!) En ook anders dan de jaren daarvoor. Want dit is het eerste Nieuwjaar waarin ik zeker weet dat ik niet meer zwanger zal worden. Tenminste, als er niet iets grandioos verkeerd gaat. Dit jaar begint met het besef: Ons gezin is af.
En dat is nogal wat. Het vereist een heel andere aanpak. In plaats van ons te concentreren op het bouwen van een nest, moeten we ons nu weer gaan concentreren op ons leven. En op ons lijf. Mijn goede voornemens voor dit jaar liggen dan ook op het gebied van sporten en gezond eten. Concreter: 6 kilo afvallen en dat het liefst voor de zomervakantie. Zodat als ik in mijn bikini loop alle mensen denken: Heeft die vrouw 3 kinderen gekregen? Dat bestaat niet! ik me niet al te erg hoef te schamen.


Wat natuurlijk wel gewoon hetzelfde was, en wat de rest van mijn leven zo moet blijven, was dat ook dit jaar weer begon met de verjaardag van Bo, onze ongelofelijk grote dochter die nu al 7 ! (ze-ven!) is.
(Gelukkig kwam er dit jaar iets minder visite dan anders. Met het taartmes het mooie gezichtje doorklieven bleek toch moeilijker dan verwacht.)