Doorgaan naar hoofdcontent

267 dagen

Lois is bijna 9 maanden. Al net zo lang buiten mijn buik als ze er in heeft gezeten. Ongeveer, dacht ik. En toen ging ik eens even tellen. En rekenen. Met mijn agenda erbij. En het is echt te raar: Vandaag is het 267 dagen geleden dat Loïs werd geboren. En ze heeft ook precies 267 dagen in mijn buik gezeten! Vanaf de conceptie, dus echt precies. (Ja, ik weet toevallig wanneer dat was, de conceptie).

Het doet me denken aan dat andere bizarre toeval, met het geboortetijdstip.
Henk was in mijn laatste hoogzwangere weken heel erg druk geweest met een groot project van 3voor12 (van de vpro). Al tijden werd er hier in huis, behalve nog over de naderende geboorte, nergens anders over gepraat. Op de dag van de bevalling had Henk zelfs het t-shirt aan dat hij van 3voor12 had gekregen. En toen kwam Loïs ter wereld om.... 11.57 uur. 3 voor 12!

Dus toen hebben we het logo van 3voor12 nog snel toegevoegd aan het ontwerp van het geboortekaartje.
(Dat werd inderdaad door niemand begrepen. So what?)