Doorgaan naar hoofdcontent

Bedgesprek, 2 september 2009, 23:53

- Volgens mij hebben we het niet goed gedaan, Henk.
- Ach, jawel...
- Nee, we hebben iets niet goed gedaan. Ik bedoel, we hebben wel goed voor ze gezorgd....enzo, en we houden heel veel van ze, maar volgens mij zijn we...
- Nou?
- Zijn we vergeten ze op te voeden.
- Welnee.
- Ze lopen over ons heen! Ze negeren ons! Toen ik van de week echt een keer heel boos was, omdat ze voor de honderdduizendste keer het traphekje open hadden laten staan, kregen ze gewoon de slappe lach! Halverwege mijn preek! Omdat Merlijn het berenkleed van Bo had aangetrokken als verkleedpak, ja. En omdat dat er inderdaad heel grappig uitzag, ja. Maar daar gaat het niet om! Ze zijn gewoon nergens van onder de indruk. Nergens!
- Gheghe.
- Respect! We zijn vergeten ze respect bij te brengen!
- Nee, ze voelen zich gewoon heel veilig. Ze zijn stabiel. Hun wereld vergaat niet als papa of mama boos is. Dat is heel goed. Daar moeten we juist trots op zijn.
- Stabiel? Veilig? Ammehoela! Ze zijn gewoon verschrikkelijk! En verschrikkelijk brutaal! En straks, als Loïs wat groter is, dan wordt ze net zo! En dan zijn ze met z'n drieën, Henk. Dan zijn wij in de MINDERHEID!
(...)
(...)
- Vreselijk.
- Ja. We moeten ze echt wat strakker gaan houden.
- Ja. 
- Hihi.
- Wat zijn ze goed he.
(....)
- Gelukt, bedoel ik.
- Ja.
- Ze zijn zo leuk.
- Ja.
- De leukste kinderen van de wereld.
- En zo mooi.
- Zó mooi.
- De leukste en liefste en mooiste kinderen van de hele wereld.
- Ja. Haha.
- Hihi