Doorgaan naar hoofdcontent

Toerist in eigen stad


Weet u nog, van de aardbeien? Nou, het waren dus geen aardbeien, het waren larven. Die in mij wilden dringen terwijl ik zwom in de Hoornse Plas. Met als gevolg rode jeukende uitslag en galbulten all-over. Gelukkig is er twitter, waardoor ik erop geattendeerd werd en gelukkig zijn er pilletjes: ik heb inmiddels weer een poezelig zacht babyhuidje.
Maar zwemmen in de Hoornse Plas is dus voorlopig geen optie.
En u moet weten, er zijn hier in Groningen grofweg twee plekken waar je met je kinderen naar toe kunt als het warm is: de Hoornse Plas en de Papiermolen (het buitenzwembad). Vrij eenvoudig te veronderstellen dus dat het momenteel nĂ³gal druk zou zijn in het zwembad.
En omdat het vandaag opnieuw warm was en anderhalf uur in de rij voor de ingang ons niet een heel aantrekkelijk vooruitzicht leek, moesten we iets anders verzinnen.

Onder een van de bruggen over de singel is 't Peddeltje gevestigd. 't Peddeltje verhuurt kano's, waarmee je helemaal rond het centrum van Groningen kunt peddelen. Langs de woonboten en het Groninger Museum. Zo leuk! (Maar kom er maar eens op.)



En daarna aten we een ijsje. En ik zei: 'Doemediema.'