Doorgaan naar hoofdcontent

This one's for Anna-Maria


Hallo!
Hallo?
Kent u mij nog?
Ik ben het, Novy.
U weet wel, Novy! Die altijd van die leuke logjes schrijft over haar leven. Nja. Die.

Ik was er even niet. Lui, denk ik.
Want er waren heus dingen: leuke dingen, gezellige dingen, ongezellige dingen, pijnlijke dingen, spannende dingen, saaie dingen. Maar niets daarvan haalde het zwart op wit.
Maar nu de vakantie is afgelopen zal het wel weer op gang komen. Daar ga ik vanuit.


Nu ik hier toch ben, wil ik even uw aandacht vragen voor het volgende.
Tsja, u vindt het misschien niet zo interessant, dat zou kunnen, en ik wil er zelf ook niet al te veel mee te maken hebben, maar ja, het gaat om Anna-Maria, en als je aan Anna-Maria komt dan kom je aan mij.
Kent u Anna-Maria nog? Onze oppas, ons kind-aan-huis, onze steun en toeverlaat en protégée tegelijkertijd, onze Anna-Maria?
Nou, die had dus een tweet verstuurd naar 3fm, in de week voor de Serious Request actie in het glazen huis, en op zondag 12 december, in het radioprogramma Timur Open Radio, zo rond half 1, kwam deze tweet ter sprake.

(Het is een heel gedoe om het fragment in kwestie te vinden, te downloaden en uiteindelijk af te luisteren dus ik heb het even voor u uitgeschreven.)

Timur: ‘Hee Ramon (Verkoeijen, red.), er is hier een meisje, Anna-Maria, die vraagt hoeveel geld ze moet betalen om jou als date mee te krijgen naar haar schoolgala.’
Ramon: Hahahaha
Timur: Haahahaha
Ramon: Hahahahahhaa. 'Nou dan zal ik het niet te duur maken. 1000 euro.’
Timur: ‘Aaah dat lukt haar nooit, hahaha.’

Ja.
Nou is het zo – en dat wisten zij natuurlijk niet – dat ‘dat lukt haar nooit hahaha,’ niet iets is dat je tegen Anna-Maria moet zeggen.
Er kwam een plan, om geld in te zamelen.
En er kwam een flyer.
En hoe ze het voor elkaar gekregen heeft is me een wonder, maar op donderdag 23 december had ze een bedrag van 1075 euro bij elkaar, voor de actie “This one’s for mama’ én in ruil voor een date met Ramon (Verkoeijen, red.) dus.

Ze begon meteen enthousiast te twitteren en facebooken naar 3fm en Ramon (Verkoeijen, red.) om het goede nieuws te melden (zo heel serieus was het overigens niet; het was vooral gewoon een ludieke actie - en inmiddels was er ook al een andere jongen om mee naar het gala te gaan) maar ze kreeg geen reactie. Niets!
Ze belde met 3fm en werd afgepoeierd, tot drie keer toe!
Nah. Dat is toch stom?
Ik bedoel, goed, dan heb je écht geen zin om naar een of ander schoolgala te gaan met een of ander meisje - ook al heb je dat dan wel geroepen op de radio – maar verzin dan op z’n minst iets anders, weet ik veel. Zeg iets! Doe iets! Ramon Verkoeijen!


Of laat ook maar.